PELENKOĞLU; "28
YILLIK KURULUŞ SÜRECİMİZDE, HİÇBİR ÇOCUKTAN PARA ALMADIK"
Nöbetçi Sahne Sanatları Genel KoordinatörüAhmet Pelenkoğlu konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu; “Özellikle pandemi'den sonra, profesyonellikten düşmemek için dekor, enstrüman,kostüm ve cihazlarımızı hatta aile aracımızı dahi satarak ayakta durmaya çalıştık. Maliyeborçlarımızı yapılandırdık, diğer borçlar için taahhüt verdik.Biz, her ne kadar yerel tiyatro olsak da, her ne kadar kıymetimiz bilinmese depandemi'den önce, memleketimizin adı ile Türkiye'nin hemen hemen her vilayetinde sahneaçmış ve çoğu zaman ‘en çok izlenen ilk 10 tiyatro’ arasında yer almayı başaran, profesyonelbir tiyatroyuz. Devlet Tiyatroları başta olmak üzere, pek çok tiyatronun gitmediği en ücraköylerdeki çocuklara ulaşarak, onlara sanat götürdük. Götürdüğümüz sanat ile orman, çevre,su gibi değerler hususunda eğitimlerine katkı verdik ve 28 yıllık kuruluş sürecimizde, hiçbirçocuktan para almadık.”
"TÜRKİYE'Yİ
KARIŞ KARIŞ GEZEN NÖBETÇİ EKİP'İ BİR KERE OLSUN ARADIKLARI, SORDUKLARI DA
YOKTUR"
Söz konusu hibelerden istifade ettirilen tiyatroların önceliklerine yönelik, ilgili bakanlığın açıklamalarını dile getiren Pelenkoğlu; "Kültür ve TurizmBakanı Mehmet Nuri Ersoy’un özel tiyatroların temsilcileriyle yaptığı toplantılar sonucundailgili yönetmeliğe eklenen değerlendirme ölçütleri çerçevesinde; kapasiteleri göz önündebulundurularak salonu bulunan özel tiyatroların ilgili meslek kodunda sigortalı çalışan sayısı 4ve üzerinde olanların ve Türk oyun yazarına ait projeyle başvuru yapanların projelerine bütçeimkanları çerçevesinde ek maddî katkı sağlandı. Öncelikle sormak isterim ki Türkiye de kaç tane salonu olan Tiyatro var? Ayrıca; 'meslek kolunda sigortalı çalışan sayısı 4 ve üzerinde olanların' diye bir ifade bulunmakta.Tiyatroda çalışan bir kimse zaten senarist, oyuncu, makyaj, ışık asistanı, suflör gibi alanlardagörev alır ve bahsedilen ilgili meslek kodunda çalıştırılır. Bu açıklamadan 'ortada bir şirket varve şirket yalnız tiyatro işi ile ilgilenmeyip, başka işler de yapıyor. Demek ki temsilcilerin hemsalonları var hem de en az 4 kişi çalıştırıyorlar' sonucuna varmamak için bir neden yoktur.Bakan Bey'in bu hususta görüştüğü tiyatro temsilcileri; Anadolu'nun küçük bir vilayetindenhareketle onca yıl eser sahneleyip Türkiye'yi karış karış gezen Nöbetçi Ekip'i bir kere olsunaradıkları, sordukları da yoktur" şeklinde konuştu.
"TİYATRO KURULUŞLARI TÜCCAR DEĞİL, TACİRDİR; EMEKÇİLERİ SANATÇIDIR"
Tiyatro sanatını temsil edenlerin, Anadolu'daki profesyonel tiyatroların olduğuna vurgu yapan Pelenkoğlu;"Dağlara taşlara tırmanıp çocukların gözlerindeki osevinci yaşayabilenlerdir.Kaldı ki, pandemiden sonra hangi tiyatro 4 kişi çalıştırabilsin?Geçen yıl sürpriz bir şekilde sezonun ortasında pandemiden dolayı olan sahne açma yasaklarıkaldırıldı ve hemen ardından sezon bitti. En az dört kişiye maaş verebilmemiz için bu firmanıninşaat, tanıtım ya da turizm gibi başka sektör kaynaklarından da besleniyor olması gerekmezmi? İşi yalnız tiyatro olan bir firmanın 4 kişi istihdam edebiliyor olması, düşündürücüdür. Söz konusu hibeler; tiyatro sanatının geliştiriciliğine, teşvik edici yönlerinin ön planaçıkarılmasına göre nitelendirilmesi gerekirken her nedense iki sezondur, proje sahibikuruluşların çalıştırdığı personel sayısına göre değerlendiriliyor. Tiyatro kuruluşları ülkeninistihdamına katkı vermesi beklenen tüccar değil, tacirdir; emekçileri sanatçıdır" dedi.